Ai fost cu Work&Travel in Grecia? Lasa un comentariu din experienta ta!


Lebron Says: March 06, 2010 1:07 PM
Povestea mea de asta-vara:


  • Am fost vara trecuta cu work&travel grecia in insula Creta printr-o firma craioveana, optima consulting. Cu firma nu au fost probleme, am platit ca taxa 250E + 120 ron asigurare medicala pe 6 luni.
    Drumul: autocar, 60 euro pana in Atena, si aici un mare minus: manele si manelari infernali (soferii au bagat manele chiar si noaptea, nu am putut sa dorm deloc). Altfel, fara incidente. Autobuzul ne-a lasat in Omonia (unul din centrele Atenei), a trebuit sa mergem cu metroul pana in Pireu (asta e portul cel mai mare de pe langa Atena).

    Din Pireu, am luat feribotul (33 euro parca) iar drumul pana in Hania a durat 8 ore (am ajuns la 5 dimineata). Din portul Hania am luat autobuzul pana in oras, centrul fiind foarte aproape de autogara. De acolo am plecat cu un autocar, destinatia Gerani (cam 40 min de mers).
    Tragand o linie, drumul ne-a dus la 100 euro

    Ajungem in Gerani, Hotel Creta Paradise (4 stele).
    Am fost cazati undeva la 1.5 km de complexul hotelier, conditii foarte ok (3 paturi in camera, baie proprie, tv, aer conditionat, marea era la 100 m de hostel), iar drumul pana la hotel il faceam cu biciclete.
    Programul era variabil, in general lucram 5 ore dimineata si 3 seara. Ghinionul a fost ca la hotelul la care am lucrat nu se primeau bacsisuri (chelner fiind), regimul hotelier fiind de bufet suedez.

    Adaptarea la locul de munca a fost sa zicem greoaie, a fost prima mea slujba "serioasa" si dupa o luna de munca angajatorii au aflat stupefiati ca eu studiez telecomunicatii si nu turism cum erau studentii autentici veniti in practica .
    Munca era destul de solicitanta, in afara de servit aveam si de sters tacamuri si farfurii si de aranjat mesele.
    Colegii de munca... hm... Voi face o paranteza, grecii sunt un popor balcanic si in mare parte au aceiasi mentalitate ca si romanii. Asa ca nu va asteptati la mare lucru. In ciuda acestui fapt, pot spune ca am cunoscut cativa oameni cu care m-am imprietenit si cu care sper sa tin legatura mult timp de acum inainte. In general oamenii din Atena erau mai deschisi la minte, restul... cum sa o spun mai bine... niste tarani!

    La capitolul distractie, marea era aproape, exista un teren sintetic de fotbal si de tenis la hotel, pe plaja hotelului se organizau diferite activitati interactive (inclusiv windsurfing, campionat de jocuri pe consola wi, tras cu arcul, campionat de volei pe plaja, etc.). Astea ziua. Noaptea, puteai sa colinzi cluburile din Platanias, sat la 1 km departare, sau sa te imbeti acasa in cel mai crunt stil!!! Totul tinea de buzunar si de pretentii.

    Inca un sfat (de la urmatorul incep sa taxez ): orice ar fi, nu lasati actele la angajator! Eu am putut sa plec mai devreme (aveam restante la facultate) numai din cauza ca nu am avut buletinul la hotel... Managerul am inteles ca dupa ce am plecat era foarte intrigat de faptul ca am plecat fara sa ii anunt, desi le spusesem cu 2 sapt inainte. Apropo de asta, nu as vrea sa generalizez, dar managerul asta chiar avea unele probleme in comunicarea cu oamenii. In fine, asta e alta poveste.

  • Concluzie: Duceti-va ma copii, sa invatati si voi ce inseamna munca necalificata. Este o experienta de viata care o sa va foloseasca, pe mine unul m-a calit. Bafta multa, iar daca aveti orice fel de intrebare legata de munca in grecia, o sa incerc pe cat posibil sa va lamuresc.
7 Responses
  1. Anonymous Says:

    Cum pot face rost de id tau? ms anticipat:)


  2. Anonymous Says:

    mai stii pe cineva anu asta care a plecat in Grecia ?...pls ceva info daca ai de la vreun coleg de anu asta...

    Si eu sunt din Craiova...Din pacate nu mai sunt student dar ...am aplicat la o firma de genu asta si nu stiu ce sa fac....Sa plec..sau sa raman in tara...E o situatie foarte neplacuta in Grecia..nici turisti am inteles ca nu prea mai sunt.. :|

    Daca ai info mai recente despre situatia de acolo lasa ID-ul si o sa te contactez...
    Sanatate !


  3. Anonymous Says:

    si eu sunt din craiova si sunt nehotarata in legatura cu plecarea in grecia,id-ul meu este your_aimee, as vrea sa discut cu cei care au mai fost si cei care se gandesc la o eventuala plecare in vara asta


  4. studentingrecia Says:

    Grecia, e grecia. sunt si turisti si $. adevarat nu ca acum 5 ani dar sunt! acum e traziu de plecat.. poate vara urmatoare. Succes!


  5. i0ana Says:

    incepe un nou sezon. ma bag si eu, plec din mai:) viv grecia. ms de blog..bine structurat


  6. Anonymous Says:

    nu e nimeni care pleca luna viitoare????daca da va las id-ul meu ardelean_ioana86, as vrea sa vb.


  7. Anonymous Says:

    si eu am fost anul trecut in creta ... ca experienta recomand oricui .... ma amuza foarte tare posturile de genul asta care te fac sa crezi ca totul o sa fie in roz acolo pt k nu este asa. am avut destule probleme acolo si desi ti se spune de la inceput ca o sa fi ajutat dak o sa fie nevoie ... lucrurile nu stau kiar asa ... agentiile de recrutare merg mana in mana cu hotelurile pentru ca fiecare din ei depind unul de altul ... si agentiile nu isi permit sa piarda hotelurile .... aveam colegi care stateau in conditii mizere,se trezeau cu sobolani in camera, aveau mai tot timpul apa in camera sau incuietori care erau puse numai cu numele ..
    nu vreau sa sperii pe nimeni ... dar cei care pleaca trebuie sa stie la ce se pot astepta ... nu numai la balivernele pe care le spun agentiile