Chelner, hai sa-ti dau o nota!

Chelnerul are cateva roluri esentiale, atat pentru client cat si pentru local. Pentru mine ca si client, e un fel de gazda; pentru local e mai mult decat o carte de vizita, este ca o reclama aplicata. Problema este ca ei nu constientizeaza importanta meseriei lor, nu realizeaza ca au o responasibilitate foarte mare. Pe de o parte se justifica, deoarece majoritatea se angajeaza pentru bani. Cred ca stiu doar 2-3 chelneri ce practica meseria asta de 5 sau de 6 ani si care chiar vad asta ca pe o meserie adevarata. O data angajat un chelner ocazional este clar ca va aduce numai daune: nu ii pasa de prestigiul locului, sau nu-i pasa de calitatea serviciilor prestate si nu face decat sa piarda clienti.

Nu vreau sa-mi enumar frustrarile legate de nenumarate incidente cu diferiti chelneri, dar vreau sa spun ca cele mai mari probleme le-am avut cu chelneritele. Foarte multe sunt angajate pentru abilitatile de defilare si considera ca este suficient pentru a atrage clienti. Recunosc ca prefer sa fiu servit de o domnisoara, dar as prefera ca domnisoara sa aiba prestanta, altfel la sfarsit cand las bacsis imi lasa impresia ca am platit altfel de servicii.

Bacsisul. Tippingul. Bacsisareala. Este cauza care declanseaza problema. Educatia. Este alta problema. Clientii, consumatorii nu au educatia tipping-ului, se gandesc ca bacsis-ul nu are niciun rost in conditiile in care ospatarul ia un salariu lunar. Asta era o gandire buna, dar acum ceva ani. Nu spun ca e normal sa te trateze diferentiat, in functie de bacsis, dar nici nu e normal ca gesturile unui chelner sa treaca neobservate, mai ales in ochii acestuia. Bacsis-ul este semnul nostru de apreciere a unor servicii, desi recunosc ca de foarte multe ori am gresit, am apreciat gesturi ce nu meritau apreciate si cred ca mai mult am incurajat. Dar nu pot risca sa nu las, pentru ca de-a lungul timpului am vazut destule si am auzit destule.

Vor urma: Sfaturi, greseli frecvente, greseli de neiertat, bacsis exagerat etc.

0 Responses