Locuri de munca in Grecia pe cont propriu.

Daca te-ai hotarat sa vii sa lucrezi in Grecia pe cont propriu fara sa apelezi la serviciile unei companii de plasare a fortei de munca, ar trebui sa stii ca:


  • cetatenii romani pot sa traiasca si sa munceasca in Grecia ca si cetatenii greci sau ceilati cetateni ai statelor membre ale UE.
  • Cei care indeplinesc conditiile legale de munca, au aceleasi drepturi salariale, conditii de munca, orar de lucru, liber acces la asigurarile sociale si locuinte. De aceleasi drepturi, se bucura si membrii de familie ai cetateanului roman.
  • În Grecia există organizatii care au ca domeniu de activitate, munca, protectia salariatilor, identificarea de locuri de munca si de formare a angajatilor:
  • - EURES (Serviciile Europene de Angajare) care are parteneriate de colaborare cu fiecare Stat Membru, poate asigura o informare prompta asupra locurilor de munca vacante in Republica Elena si a modalitatilor de ocupare a acestora.

  • - OAED (Organismos Apasholisseos Ergatikou Dynamikou), Organizatia pentru angajarea Fortei de munca, poate oferi detalii in legatura cu lista locurilor de munca vacante si posibilitatile de angajare. (Anexa 1 cuprinde lista oficiilor OAED din Republica Elena cu adresele, telefoanele, faxurile si legaturile e-mail).

  • - LAEK (Agentia de Ocupare si Formare a Fortei de Munc) are ca scop promovarea unor proiecte pentru formarea lucrătorilor şi identificara de locuri de munca pentru someri.

  • - GSEE (Confedratia Generala a Muncitorilor din Grecia) primul şi cel mai puternic sindicat din Grecia care militaza pentru drepturile muncitorilor din Republica Elena.

  • In eventualitatea în care doriti sa lucrati in Republica Elena, in scopul de a va proteja, este necesar sa cunoasteti drepturile şi oligatiile ce va revin ca angajat, in conformaitate cu legislatia in vigoare din Grecia.

  • Pentru oferte de munca in Grecia puteti obtine mai multe informtii de pe paginile de internet dedicate cum sunt:

  • www.greece.jobs.com

  • www.jobsabroad.com

  • http://www.gogreece.about.com/

  • In cazurile in care cetatenii romani nu sunt multumiti de serviciile si informatiile oferite de oficiile locale OAED, se pot adresa sediului central al OAED (EURES, SEDOC), Atena, str. Ethnikis Antistatis 8, A. Kalamaki 16610, tel. 210 994 2466 sau 210 993 5705.

6 Responses
  1. deexo Says:
    This comment has been removed by a blog administrator.

  2. Lebron Says:

    Povestea mea de asta-vara:

    Am fost vara trecuta cu work&travel grecia in insula Creta printr-o firma craioveana, optima consulting. Cu firma nu au fost probleme, am platit ca taxa 250E + 120 ron asigurare medicala pe 6 luni.
    Drumul: autocar, 60 euro pana in Atena, si aici un mare minus: manele si manelari infernali (soferii au bagat manele chiar si noaptea, nu am putut sa dorm deloc). Altfel, fara incidente. Autobuzul ne-a lasat in Omonia (unul din centrele Atenei), a trebuit sa mergem cu metroul pana in Pireu (asta e portul cel mai mare de pe langa Atena).

    Din Pireu, am luat feribotul (33 euro parca) iar drumul pana in Hania a durat 8 ore (am ajuns la 5 dimineata). Din portul Hania am luat autobuzul pana in oras, centrul fiind foarte aproape de autogara. De acolo am plecat cu un autocar, destinatia Gerani (cam 40 min de mers).
    Tragand o linie, drumul ne-a dus la 100 euro

    Ajungem in Gerani, Hotel Creta Paradise (4 stele).
    Am fost cazati undeva la 1.5 km de complexul hotelier, conditii foarte ok (3 paturi in camera, baie proprie, tv, aer conditionat, marea era la 100 m de hostel), iar drumul pana la hotel il faceam cu biciclete.
    Programul era variabil, in general lucram 5 ore dimineata si 3 seara. Ghinionul a fost ca la hotelul la care am lucrat nu se primeau bacsisuri (chelner fiind), regimul hotelier fiind de bufet suedez.

    Adaptarea la locul de munca a fost sa zicem greoaie, a fost prima mea slujba "serioasa" si dupa o luna de munca angajatorii au aflat stupefiati ca eu studiez telecomunicatii si nu turism cum erau studentii autentici veniti in practica .
    Munca era destul de solicitanta, in afara de servit aveam si de sters tacamuri si farfurii si de aranjat mesele.
    Colegii de munca... hm... Voi face o paranteza, grecii sunt un popor balcanic si in mare parte au aceiasi mentalitate ca si romanii. Asa ca nu va asteptati la mare lucru. In ciuda acestui fapt, pot spune ca am cunoscut cativa oameni cu care m-am imprietenit si cu care sper sa tin legatura mult timp de acum inainte. In general oamenii din Atena erau mai deschisi la minte, restul... cum sa o spun mai bine... niste tarani!

    La capitolul distractie, marea era aproape, exista un teren sintetic de fotbal si de tenis la hotel, pe plaja hotelului se organizau diferite activitati interactive (inclusiv windsurfing, campionat de jocuri pe consola wi, tras cu arcul, campionat de volei pe plaja, etc.). Astea ziua. Noaptea, puteai sa colinzi cluburile din Platanias, sat la 1 km departare, sau sa te imbeti acasa in cel mai crunt stil!!! Totul tinea de buzunar si de pretentii.

    Inca un sfat (de la urmatorul incep sa taxez ): orice ar fi, nu lasati actele la angajator! Eu am putut sa plec mai devreme (aveam restante la facultate) numai din cauza ca nu am avut buletinul la hotel... Managerul am inteles ca dupa ce am plecat era foarte intrigat de faptul ca am plecat fara sa ii anunt, desi le spusesem cu 2 sapt inainte. Apropo de asta, nu as vrea sa generalizez, dar managerul asta chiar avea unele probleme in comunicarea cu oamenii. In fine, asta e alta poveste.

    Concluzie: Duceti-va ma copii, sa invatati si voi ce inseamna munca necalificata. Este o experienta de viata care o sa va foloseasca, pe mine unul m-a calit. Bafta multa, iar daca aveti orice fel de intrebare legata de munca in grecia, o sa incerc pe cat posibil sa va lamuresc.


  3. simona Says:

    si eu am fost in grecia la munca..travel,in creta. da,la ineput nu mi-a placut..era unfel de slave and work dar apoi m-am acomodat,am inceput sa realizez care este mersul iar acum..imi amintesc cu placere de clipele de acolo. mai vreauuuu


  4. marus Says:

    eu am plecat dupa 3 saptamani dupa ce am ajuns..nu mi-a placut dar uneori imi pare rau. sa ii fut de greci


  5. deexo Says:

    Salut,
    As vrea sa va spun cate ceva despre Work and Travel Grecia ... eu am fost de 2 ori si probabil ca m-as mai duce... e interesant sa vb cu sute de oameni din alte tari. Pana la urma cu aia ramai.. cu vorbitul Grecii is si ei oameni, la fel cum suntem si noi... cum ii tratam noi asa ne trateaza si ei. Romanul nu-i niciodata multumit oricat ar avea, la fel si grecu. Principalele probleme sunt invidia si rasismul si poate inteligenta precara a unor angajati atat romani cat si greci, albanezi, cehi, polonezi si ce natii mai vin sa lucreze. Poate mai multe probleme or sa va faca exact colegii romani, carora li se pare destul de josnic sa lucreze.. mai bine barfeste si ii invidios pe celalalt... "ai vazut ca ala nu face asa si asa si trebuie eu saracu de mine sa fac si sa dreg". Aaaa si sa nu uitam problema banilor... salariul ii in jur de 20 de euro pe zi, plus cazare si mancare. Grecii au in jur de 30-40 de euro pe zi. Multi din cei de acolo zic ca nu-i corect.. poate ca nu ii, dar... ei trebuie sa-si plateasca cazarea, utilitatile, mancarea, au copii au si alte multe responsabilitati fata de mine cel putin care folosesc cei 20 de euro pe zi ca sa ma distrez, sa stau la plaja sau sa merg prin cluburi. Oricum... sa va ghidati dupa deviza "tie ce nu-ti place altuia nu-i face" si pe parcurs o sa aveti numai de castigat.


  6. Anonymous Says:

    eu ma duc vara asta. sa aleg work and travel sau cont propriu nu stiu.. o sa vad eu